Det skal dit barn have med

I må meget gerne medbringe følgende:

• En lille eftermiddagsmadpakke, der består af brød og grøntsager/frugt. Såfremt jeres barn har brug for lidt formiddagsmad, medbringes dette også. Husk navn på madpakken.
  • En vanddunk med hver dag. Husk navn op vanddunken.
  • Sut såfremt jeres barn bruger sut. Gerne minimum 2 stk. med navnemærke. Suttekæder må ikke medbringes.
  • Sovedyr/ nusseklud / trøstebamse, hvis jeres barn bruger dette.
  • Rigeligt af skiftetøj, minimum 2 sæt (placeres i kassen på badeværelset)
  • Overtøj og fodtøj til alt slags vejr (placeres i barnets garderoberum)
    På grund af kvælningsfare må der ikke være snore i jakker, trøjer eller huer, da de kan hænge fast i forbindelse med leg.
  • Sengetøj og lagen, som hver anden uge skal vaskes hjemme
  • Børn op til 2,9 år får bleer i institutionen, mens de ældste vuggestue børn øver sig i at gå på toilettet

Plasticposer må ikke medbringes. Vi opfordrer jer til at bruge stofposer eller tasker til opbevaring.

Skovtaske

Mandag medbringes en taske, net eller lignende med tydeligt navn på, denne tages først med hjem igen om fredagen. Sørg for, at der også er skiftetøj og overtøj på barnets garderobeplads i børnehaven. I skovtasken skal der være:

• Skiftetøj passende til årstiden.
  • Bleer (hvis barnet bruger ble)
  • Sut/sovebamse (hvis barnet sover), vi medbringer tæpper til sovebørn

Det er en god ide at pakke tasken sammen med dit barn, så han/hun er klar over, hvad der er i tasken.